Komentáře (179)
Máš k tomu co napsat? Tak to napiš!
1
Vlasta
- Mail
- 31.12.2007, 15:01:45
Kolik balení může napsat lékař na jeden recept? Může předepsat lék na tři měsíce? Děkuji za odpověd.
2
poplatky
Anežka
- Mail
- 01.01.2008, 10:26:26
můj bratr se léčí na psycxhiatrii, když ho lékařka pozve na další návštěvu a nenapíše mu recept, musí zaplatit???Je to na pozvání lékaře, nejde tam sám od sebe. Děkuji
3
nanai
- 01.01.2008, 18:36:08
Lékař může napsat maximálně 3 balení 1 druhu léku. Poplatek za návštěvu lékaře-psychiatra se platí stejně jako jakákoli jiná naávštěva lékaře kromě preventivních prohlídek, tedy 30Kč. Kdyby lékař pacienta nevyšetřoval/u psychiatra je vyšetřením pohovor s pacientem/, jen napsal recept například na lék který pacientovi dochází, tak pacient platí jen v lékárně těch 30Kč za položku na receptu.
4
Poplatky za kontrolu
Tomy
- 02.01.2008, 17:52:41
Něco mi stále není jasné a to jsou poplatky za kontrolu např. mám chřipku a jdu třeba ještě 3x po 5ti dnech na kontrolu, platím 30 Kč i za tyto kontroly?
5
Tomáš Halada
- WWW
- 02.01.2008, 18:36:37
Chápu tě tak, že na ty kontroly jdeš proto, aby tě doktor vyšetřil - ověřil si průběh léčby, případně předepsal léky atd. Takže ano, měl bys zaplatit poplatek, protože je to "standardní" návštěva lékaře s vyšetřením (i když při poslední zjistí, že jdi zdravý)
6
Tomy
- 02.01.2008, 19:17:09
A jak si mám přebrat tuto větu?
"Pokud si nás lékař pozve k provedení dalších úkonů, poplatek se neplatí. Jako příklad může být návštěva zubaře, který nás poprvé vyšetří a podruhé už jen trhá zuby."
Tzn. když si mě pozve na kontrolu. Znovu si mě poslechne a podívá do krku. Tak je to jako když mě v tom příkladu trhá ten zub.
7
Tomáš Halada
- WWW
- 02.01.2008, 19:59:53
[6] Nemělo by to být stejné, alespoň to tak podle mě ministerstvo zdravotnictví podává. Jedna věc je další vyšetření (tvoje další kontroly chřipky) a jiná věc je provedení dalších úkonů na základě pořád jednoho prvního vyšetření (moje trhání zubů).
Jestli někdo nabeton ví, že se pletu, tak mě opravte.
8
poplatek i za antikoncepci?
Eva
- 03.01.2008, 09:24:47
Jak je to s léky, které plně hradí pacient - například antikoncepce? Jak je to v případě, že si jen půjdu ke svému gynekologovi pro recept - lékař mě ani neuvidí, recept mi vydá sestra mezi dveřmi? (na prohlídku se v tomto případě pochopitelně chodí, 1-2x za rok, ale antikoncepce se vydává 4x za rok)
9
Madla
- 03.01.2008, 11:51:18
Eva - zaplatis 30,- za to, ze ti to sestricka napise. Ale ted to chodi tak (bavil jsem se s jednou zdravotni sestrou), ze stejnak pujdes k doktorce i pro ten recept (ale nevim jestli to vsichni budou dodrzovat).
Pokud te doktor pozve, tak se nic neplati. Priklad u zubare, pokud aby si prisel na druhy den, tak nic nezaplatis!!! Davam tomu tak pul roku a pak to zrusi.
10
Tomáš Halada
- WWW
- 03.01.2008, 12:19:51
[8] Ono se hlavně ministerstvu nelíbí to, že lékař jen vydá recept, nebo dokonce sestra mezi dveřma. Někde jsem viděl vyjádření, že lék na předpis je na předpis z nějakého důvodu, a vyšetření by tam být mělo. Je mi jasné, že v některých případech to může být dost zbytečné... Každopádně se uvažovalo o tom, že antikoncepce na předpis už nebude, ale tohle já fakt nesleduju takže nevím jak to dopadlo..
11
Eva
- 03.01.2008, 12:29:19
bože bože to jsou trapárny :-O ještě že už chci mít dítě a půjdu si pro poslední balení - vlastně potřebuju jen jedno platíčko, no to si ho snad koupím na inzerát... no ale asi jsem hloupá, měla jsem si dojít ještě v prosinci. Nechápu, proč by mi neměl doktor napsat antiko jen mezi dveřma, když potřebuju 13 platíček ročně a v balení jsou platíčka 3 - ale preventivní prohlídka má být 2x ročně, což je na 6 platíček. Bordel.
12
potvrzení za poplatek u lékaře
Viera Čechová
- Mail
- 03.01.2008, 17:55:37
Když zaplatím poplatek u lékaře,musí mi lékeř vystavyt potvrzení.
13
poplatek i za antikoncepci?
pavel
- 03.01.2008, 18:22:10
Recept na plně hrazený lék se snad platit nebude ale ty děti vás budou stát později mnohem víc (vlastní zkušenost) i nervů. Doporučuji investovat do prášků.
14
- 03.01.2008, 19:01:21
Poplatky by se měly odvíjet od výše platu. Jestliže někdo má příjem průměrný, měl by platit určitou částku.Ten kdo má příjem naoř.pětinásobný měl by platit pětinásobnou částku.ten kdo má plat podprůměrný měl by platit částku odpovídající jeho platu.
15
petra
- 03.01.2008, 23:37:06
Velice mě baví přečíst si, jak neplatím za preventivní prohlídku u zubaře jednou za rok. To je sice hezké, ale v našem (malém) městě mají zubaři poměrně plné ordinace, někteří už vůbec nepřijímají, a sdělí Vám, že jakmile nepřijdete za půl roku na preventivní prohlídku, vyškrtnou Vás z evidence. A kde pak hledat podobného dobrého zubaře - v jiném městě?? To si raději (útrpně A NERADA!!!!) zaplatím tedy poplatek za preventivní kontrolu půlroční. S poplatky nesouhlasím.
16
hoboj
- 04.01.2008, 00:26:39
To celé s poplatky mi připominá pořekadlo: vlk se nažral(doktoří a lekarníci dostali přidáno)a koza zustala celá(stát to nic nestojí)
A kde mam jistotu,že se mi dostane kvalitní peče u doktora a že on ve mě nebude vidět těch 30 korun a nebude chtít jen stihnout co nejvíc platících.
17
rovnátka
Iveta
- Mail
- 04.01.2008, 07:26:11
dcera chodí na pravidelné kontroly s rovnátky, za první kontrolu v novém roce platila, bez vydání dokladu. Bude platit při každé další návštěvě? Dcera je dále diabetička na inzulínové pumpě, bude platit při každé návštěvě na diabetologii?
18
chuanita
- 04.01.2008, 07:53:01
[14 - Cože?
Tozn. že ten, kdo je šikovný, chytrý a dře, aby víc vydělal, bude platit víc?
A flákač, který je kupříkladu dva roky na pracáku zaplatí míň?
Takže mám být trestaná za to, že se snažím a vydělávám?
19
nemocnice
jiri pultar
- Mail
- 04.01.2008, 09:52:56
mam 4letou dcerku,doktor rekne ze musi jit na do nemocnice,si lehnout na vysetreni,,platim ten pobit v nemocnici tes??
20
Re: nemocnice
Tomáš Halada
- WWW
- 04.01.2008, 11:26:14
[19] Pokud si půjde lehnout do nemocnice, platí se za pobyt v nemocnici. Za vyšetření během tohoto pobytu se již neplatí.
21
Tomáš Halada
- WWW
- 04.01.2008, 11:32:14
[14] Tuhle filozofii jsme tu už měli, úspěšným a šikovným se měřilo horším metrem (živnostníkům do loňska), bohatým se zabavoval majetek (to už je skoro dvě desetiletí, kdy jsme to svrhli)... Osobně doufám, že nic takového tu zpátky nebude.
22
na Slovensku uz poplatky nejsou...
Kristýna
- 04.01.2008, 12:42:39
Chci jen podotknout ze na Slovensku nakonec poplatky za lekare zrusili.Asi na to byl naky duvod-mozna ze lidi uz po chripce nechodili na kontroly a radej nemoci prochodili...
23
Pohotovost
Lenka
- Mail
- 04.01.2008, 13:25:36
Pokud budu na pohotovosti čekat 3 hod na ošetření, kterého se stejně nedočkám¨(což se stalo 25.12. Brno -Bohunice), kdo mi vrátí poplatek?
24
Andrea
- 04.01.2008, 15:00:30
Není mi jasné, proč píšou i v deníku, že těhotná při kontrole neplatí, když to není pravda, musí prostě všichni, takže než se mi ten prcek narodí, tak budu asi pěkně zadlužená.
25
poplatky u lékaře
driverdevil
- Mail
- 04.01.2008, 18:14:40
Toho kdo vymyslel vybírání poplatků pro děti bych vypráskal z naší republiky.Zajímalo jak platí u lékaře odsouzení,když v base nepracují.Tato vláda nám ukazuje návod jak se zbavit všech starostí !!!Nechte se zavřít a nemusíte si s ničím lámat hlavu !!Ty pitomci co poctivě pracují to za vás všechno zaplatí!!!!(dokud je teda tato vláda nevysaje jako upír)
26
poplatky u lékaře
Irča
- 04.01.2008, 23:48:24
Takže už toho mám vážně dost.
antikoncepce - plně hradí pacient - neměl by být poplatek ?
"nanai" napsal(a) "pokud napsal recept například na lék který pacientovi dochází,
tak pacient platí jen v lékárně těch 30Kč za položku na receptu". - takže u lékaře bez poplatku ?
Když mi sestra nemůže vydat lék mezi dveřmi, tak to znamená, že se budu muset měsíc předem objednat a pak si vzít dovolenou abych si mohla nechat každé tři měsíce změřit tlak nebo co, aby mě mohl doktor zkásnout o 3O Kč, v lékárně pak o dalších 3O Kč a pak ještě zaplatím 500 Kč za antikoncepci.
Může mi v tom už konečně někdo udělat jasno?
27
poplatky
mbr
- 05.01.2008, 06:00:40
V článku se píše, že poplatky vybrané lékárnou zůstanou v lékárně? no to snad ne, v tom případě je to státní podpora soukromých podnikatelů. Měl jsem za to, že od pojišťovny dostanou o to co vyberou v hotovosti méně na úhradách za léky. Pokud ne,je to podle mě značně nefér vůči ostatním podnikatelům, kteří od státu žádný 30 korunový příspěvěk nedostávají.
28
kdo plýtvá
Jarda
- Mail
- 05.01.2008, 06:10:35
Poplatky u lékaře
nutnost zavedení poplatků se zdůvodňuje
potřebou regulace.Větinou z důvodu zneuívání
péče. Proč mám ale platit za to e praktický lékař
mnohdy jen zkouí co na můj problém zabere.
napíe mi léky (větinou ty nejlevnějí ) a
řekne kdy to nezabere tak se přijďte ukázat
takto někdy a při třetí návtěvě mi napíe lék
který zabere a potíe jsou vyřeeny během pár
dnů..Tímto dochází k zbytečnému prodluování
doby nemoci, k častějím návtěvám lékaře a
plýtvání léky. (doma mi zůstanou dvě načatá
balení léků)
Potom se řekne e pacienti plýtvají léky a ti
za to mají platit a platit
Těm kteří ty zbytečné
léky předepisují.
Nevím proč se ve svádí jen na pacienty ?
29
Poplatek za recept v lékárně...
Tomáš Halada
- WWW
- 05.01.2008, 09:23:27
[27] Je to tak, že ministerstvo stanovilo způsob výpočtu koncové ceny léku (je to vzorec s několika položkama, mimo jiné je tam tuším funkce arcus tangens... někdy ho sem hodím), po jehož použití se u levnějších léků dojde zhruba na původní cenu, u dražčších na nižší. Čili u dražčích léků díky tomu ušetříme, protože lékárny z něj nyní mají nižší marže. Jako kompenzace jim zůstane vybraný poplatek za recept. Takže to není nějaké jejich přilepšení. Kdyby tohle čet nějaký lékárník, byl bych rád za jeho názor, díky.
30
Jardův lékař...
Tomáš Halada
- WWW
- 05.01.2008, 09:26:45
[28] Pokud tě lékař léčí metodou pokus-omyl, asi bych zauvažoval o jiném :) Jasně, zmýlit se může v diagnóze každý, ale jak ty to popisuješ, to vypadá dost divoce :)
Co se týče zbývajících léků, léky jde vracet, a bylo to zdůvodněno i šetrností, tak nevím jestli lékárna vrací poměrně peněz dle nevypotřebovaného obsahu? Víte někdo? Zatím s tím zkušenost nemám.
31
rehabilitace
Martin
- Mail
- 05.01.2008, 19:11:41
chci se zeptat,v prosinci sem byl na operaci s rukou a ted na kontrole,doktor my předepsal rehabilitace ob jeden den,,,to na každý budu platit 30 kč nebo jednou nebo vůbec,,prosím odpověd na emeil aviatikmates@seznam.cz díky moc
32
Jardův lékař
Jana
- 05.01.2008, 19:56:30
S léčením pokus-omyl mám také svoje zkušenosti. Dokonce na mě lékařka jednou chtěla,abych jí přinesla ještě nenačaté balení léků s velkým doplatkem,samozřejmě o finanční náhradě nebyla řeč. Oni totiž doktoři s lékárnami kšeftovali a za takto získané léky si vybrali něco jiného. Vím to na 1OO%. Takže naprosto nesouhlasím s vybíráním poplatků při dalších kontrolách při léčení chřipky, nebo angíny.Při prvním vyřetření prosím. Ale při kontrolách ne.
33
Odstraněné komentáře
Tomáš Halada
- WWW
- 06.01.2008, 10:10:34
Komentujte prosím k věci - Poplatky u lékaře zavedené 1.1.2008 je to, o čem je tenhle článek. Na vaše ostatní politické názory se budu těšit v článku na téma vláda, politika, a podobně. Tady jde o čistě praktické rady a zkušenosti s poplatky. Díky
34
odběr krve
Karel
- Mail
- 06.01.2008, 13:02:45
Beru čtyři druhy léků a asi jednou za rok chodím k obvodnímu lékaři na odběr krve, který je odeslán do laboratoře. Doktora nevidím, odběr mi provádí sestra, trvá to max. pět minut, žádná další vyšetření. Platím za odběr 30,-Kč a co mám dělat, když je po mě bude sestra požadovat? Mimochodem loni včervenci jsem jí musel zaplatit za odběr 20,- Kč
35
placení v lékárnách
Martin
- Mail
- 06.01.2008, 16:56:06
Chtěl bych vědět, proč vybrané peníze za položku léku v lékárnách 30 CZK zůstane jako zisk provozovateli lékárny. Mám za to, že podnikání (živnost provozování lékárny) je podnikání a myslím, že marže v lékárnách jsou na dostatečné úrovni a není třeba tuto službu dotovat. Kdyby měl být systém " spravedlivý " tak by se tyto peníze měli vracet do systému zdravotnictví!!!! aby tato regulace měla nějaký smysl. Nejsem expert na zdravotnictvý, ale tohle musel vymyslet opravdu zoufalý člověk. Děkuji
36
Poplatky u lékaře
Lenka
- Mail
- 07.01.2008, 10:04:53
Chci se zeptat ohledně poplatků u lékaře. Syn si zlomil palec pravé ruky, jeden den jsme byli u lékaře - chirurgie a RTG, protože to měl nateklé dostal dlahu, s tím že máme přijít za 2 dny a dostane sádru zaplatila jsem 30Kč. Za 2 dny mu vyměnili dlahu za sádru a platila jsem opět 30Kč. Myslím si, že v tomto případě by se druhý poplatek vybírat neměl, šlo přeci o další úkon. viz: "Pokud si nás lékař pozve k provedení dalších úkonů, poplatek se neplatí. Jako příklad může být návštěva zubaře, který nás poprvé vyšetří a podruhé už jen trhá zuby." A co bude za 3.týdny až sádru sundají, to budu opět platit? Děkuji za odpovědi.
37
Aja
- 07.01.2008, 10:56:10
Tak to je pěkná sviňárna. Nechám si napsat antiko, kterou stejně zacáluju sama, pojišťovna mi na ni nedá vůbec nic a ještě zaplatím i za napsání receptu a i v lékárně za recept????
38
Poplatky v ambulancích specialistů
Jana
- Mail
- 07.01.2008, 12:05:25
Dnes jsem se dostvila na od prosince objednané testy na kožní kliniku FN v Plzni a zaplatila 30,- Kč, přestože se domnívám, že se jedná o diagnostické vyšetření vyžádané v prosinci lékařem téže kliniky. Jaké je mé překvapení, že při odečtech testů, které se provádí 2x, budu vždy opět platit á 30,- Kč.
39
platby za odběr krve
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 12:06:38
[34] Za odběr krve by se regulační poplatek platit neměl, ani za její následné laboratorní vyšetření. Sestra nemá právo ho požadovat.
40
Re: platby v lékárnách
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 12:09:24
[35] Jde o regulační poplatek, ne o způsob vytvoření jejich zisku. A od nového roku mají pro změnu menší marže především z dražších léků, kde ministerstvo zavedlo jednotný způsob výpočtu maximální ceny léku. Takže by se jim to mělo tak nějak pokrýt.
41
Re: poplatky u lékaře
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 12:13:28
[36] Tady není moc zřejmé, co bylo v rámci "Za 2 dny mu vyměnili dlahu za sádru" - ale předpokládám, že vyšetření hojení tam bylo. Tohle já nabeton asi nezdůvodním, ale chápu to tak, že u zubaře už jen pak vytrhá zuby, které se za ty dva týdny ani neuzdravily, ani jinak nezměnily. Ale v případě zlomené ruky nebo chřipky je potřeba provádět průběžná lékařská vyšetření, a proto ty platby. Opravte mě, jestli se pletu, díky. Mimochodem - jsme zákazníci, na požádání by nám to měl vysvětlit i lékař, nejen platíte/neplatíte, ale také proč.
42
Poplatek za antikoncepci
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 12:15:25
[37] Vím, že se uvažovalo o tom, že antikoncepce na předpis už nebude, ale tohle já fakt nesleduju takže nevím jak to dopadlo.. Podělí se drahé polovičky o praktické zkušenosti, jestli se dá koupit bez předpisu, nebo je to zatím jak bylo?
43
pohotovost
schneiderova
- Mail
- 07.01.2008, 12:31:56
Když si zavolám domů pohotovost,že nehohu dýchat, nebo se hýbat mám zablokovanou páteř- kolik zaplatím ,že za mnou přijela záchranka s doktorem. děkuji za odpověď
44
Platba za prijezd pohotovosti
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 13:07:35
Pokud jsem si někde dobře přečetl, tak zrovna tohle nějak nedomysleli - při zavolání sanitky se ÚDAJNĚ nic neplatí. Ale nevím, jestli se to vztahuje teba na následné ošetření na ambulanci a podobně...
45
Poplatek za injekci
Pavel
- Mail
- 07.01.2008, 14:19:19
Paní doktorka na neurologii mi v prosinci předepsala injekce a rehabilitaci vždy 10 úkonů. Zbylé tři injekce, které jsem letos dostal, mi byly účtovány částkou 30.-Kč s popisem "vyšetření".
Na můj dotaz zda se injekce počítá mezi vyšetčření jsem byl poučen, že poplatek je zde proto, že injekce nedostávám tam, kde byly předepsány, ale u jiného (závodního) lékaře. Mám být prý rád, že je to počítáno jako vyšetření a ne jako "bodnuto jinde" -to by pak prý stálo 120.-Kč.
Zdá se mi to trochu divné a proto prosím
o informaci co je správně. Děkuji za odpověď.
46
Aja
- 07.01.2008, 14:24:59
Já dávám odjakživa za aplikaci jakékoliv injekce 100 Kč. To máte ještě levný ;-)
47
Ani doktoři asi neví kdy se platí...
Jana
- Mail
- 07.01.2008, 17:08:01
Přijdu k doktorovi s angínou..on mě vyšetří, dám mi recept s léky a pozve si mě za týden na kontrolu. J8 mu zaplatím 30,- a v lékárně dalších30,- za recept....až sem to chápu. ALE!!!!!! přijdu za týden na kontrolu a platím znova 30,- PROČ???? když se píše že za kontrolu na kterou nás lékař pozve se neplatí?? díky, už v tom mám zmatek
48
Poplatek při další návštěvě
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 17:11:29
[47] Protože provede další vyšetření? Pokud vím, neplatíte pokud jen provede nějaký úkon na základě předchozího vyšetření ("jen" vytrhnutí zubu)!!
49
Poplatky za antikoncepci dle příručky ministerstva
Tomáš Halada
- WWW
- 07.01.2008, 17:13:44
[37] Tak podle materiálů ministerstva zdravotnictví platit antikoncepci nebudete: "Poplatek se nehradí při vydávání léků předepsaných na recept, avšak nehrazených z veřejného
zdravotního pojištění (například
antikoncepce), nebo pokud lékař na receptu
vyznačí hradí pacient".
Více viz můj další článek a příručka ministerstva ke stažení - klikněte na WWW u tohoto komentéře.
50
Poplatek 30,-Kč u ambulantního ošetření v nemocnici hrazené z vlastní kapsy ???
Klára
- Mail
- 07.01.2008, 18:43:02
Platí se poplatek 30,- Kč u ambulantního ošetření v nemocnici,které je hrazené z vlastní kapsy (nejde z veřejného zd.poj.)???
U receptu to v příručce napsali jasně, ale u ošetření-vyšetření jsem to nenašla ???
51
Poplatek u státem nehrazeného vyšetření
Tomáš Halada
- WWW
- 08.01.2008, 09:26:12
[50] Nejsem si na 100% jistý, ale z principu zaváděných poplatků by v tomto případě neměl být regulační poplatek účtován, protože nejde o využití státem/systémem hrazené péče. Kdo to ví, ať potvrdí...
52
Poplatek za recept
Jana
- Mail
- 08.01.2008, 13:26:38
Dnes jsem byla s dcerou u ortopeda, byli jsme objednané jen pro předpis na ortopedické vložky do bot.Dr. dceru nepohlížela, napsala jen předpis a nic jsem neplatila. To samé dnes se synem, jen u jiného lékaře (který už měl být dávno na důchodě) sestřička stejná, ale musela jsem 30,- zaplatit a syna ani mě neviděl, všechno se řešilo přes sestru (mimochodem nárok na vložky je 1x za půl roku a podle sestry od května do dnes nebylo 1/2 roku, tak si to pak musela počítat na prstech!).Na revizní VZP mi řekli, že za jakýkoliv předpis (recept, předpis na pomůcky nebo náplasti např. na oko), se u lékaře neplatí, pokud nebyl vyšetřen!
Rada - mám si dojít zpět pro neopráněně vybraných 30,-!
53
Jana
- Mail
- 08.01.2008, 13:38:34
A ještě jedna zkušenost s lékaři. Od listopadu 2006 jsem skoro každý měsíc jezdila se synem na chirurgii s tříselnou kýlou.Pořád mi tvrdili, že tam nic nemá.(Ráno tam opravdu nic neměl, ale odpoledne a večer tam byla boule.)Dokonce jsme s tím jeli na 7 týdnů do lázní - syn má mimo jiné astma. Pak mě napadlo kýlu vyfotit. Na další návštěvě - výrok dr. není to na operaci.Vytáhla jsem foto a velmi "chytrý" doktor se mě ptal jestli nemám ještě jiné dítě. Mám, ale dceru! Ano, tak objednáme k operaci.Řekněte mi, která matka by chtěla operovat vlastní zdravé dítě??? Nakonec po ročním ježdění a vlastně díky fotce má už po operaci, kdy mi dr. řekla měla jste pravdu, ta kýla tam byla. V srpnu mu bylo 6 let, operace v říjnu a já musela zaplatit za sebe a pobyt 900,- Kč. A tak by mě zajímalo, kdo by 12x platil 30,- pořád stejné potíže, odjet s tím do lázní a pořád myslet na to aby se to nezhoršilo, nakonec stejně operace a platba.
Přeji všem zdraví a teď i pevné nervy!
54
Re: Poplatek za recept
Tomáš Halada
- WWW
- 08.01.2008, 15:18:13
[52] Samozřejmě, že takový poplatek hrazen být neměl, nejednalo se o žádné vyšetření, dle toho co píšete. Je možná trochu chyba, že jste takový poplatek zaplatila, žádný takový poplatek zaveden nebyl...
Viz.
http://blog.halada.info...rstva.php
55
Poplatky na onkologii
Romana
- Mail
- 09.01.2008, 12:35:04
Dobrý den,jsem onkologický pacient a chtěla jsem se zeptat,jestli musím všude platit poplatky 30 kč.Chodím každé tři měsíce na onkologické kontroly a tam mne pan doktor posílá na gynekologii,neurologii,plícní,cévní,kožní,lymfodrenáže,nefrologii,atd....a tím pádem bych měla všude platit?a s výsledky musím znova na onkologii a pak ještě k obvodnímu lékaři.Děkuji za odpověd.
56
Jana
- Mail
- 09.01.2008, 12:38:41
Já vím, že jsem to neměla platit, toho primáře jsem ani neviděla, všechno tlumočila sestřička a on trval na platbě, že mě to jinak nedá. Říkala jsem, že nic platit nebudu a sestřička mě posílala za ředitelem nemocnice. Na to jsem ale neměla čas.
57
Poplatky v ambulancích a v lékárnách nejsou funkční a nemají jakýkoliv regulační smysl
MUDr.Aleš Zlámal
- Mail
- 10.01.2008, 11:44:28
Poplatky za hospitalizaci i využití služeb pohotovostních služeb logiku mají.Ale jakékoliv poplatky za vyšetření v ambulancích,stejně jako tzv.regulační poplatky na položku na recept nedosáhnou toho,co chtějí: tedy zmenšit počet často zbytečně vyšetřovaných pacientů,kteří si přicházejí (na úkor vážněji nemocných) pro recept např.na Paralen.Navíc tyto poplatky nejdou zpět do společného zdravotnického rozpočtu,nelze tedy mluvit o jakési solidárnosti s těmi,kteří mají zdravotní péči z titulu své nemoci nákladnější.Řešení: jednoduše plně zpoplatnit všechny léky např. do ceny 50 Kč. Odpadnou fronty v ordinacích na Paraleny(apod.),bude více času pro vážněji nemocné,bude více peněz pro vážněji nemocné,ubude zbytečné současné ( nikým ze zúčastněných nezaviněné) nevraživosti mezi pacienty a zdravotníky !
58
platit ci neplatit
honza
- Mail
- 10.01.2008, 17:02:22
jsem na pracovni neschopnosti od 18.prosince..pri kazde kontrole platim poplatek 30 korun.musim tento poplatek platit??
59
Poplatek na kontrole u lékaře
Tomáš Halada
- WWW
- 10.01.2008, 17:12:22
[58] Pokud se jedná o lékařské vyšetření, tak poplatek je tu správně.
60
Osobní výklad??
briánek
- Mail
- 10.01.2008, 17:50:23
Měl jsem termín operace ruky. Před vlastním termínem mi závodní lékař vystavil PN (11/2007).Operace proběhla , do konce roku vše v pořádku, závodní lékař si mne zval na kontroly po kontrole u operatéra a podle data další kontroly následně datoval kontroly u sebe. Posledníkontrola u ortopéda 27.12.,další termín u něho 18.1.2008.Kontrola u "závodního" 10.1.2008- termín na dokladu PN - po sdělení data kontroly u ortopéda napsána další návštěva závodního na 22.1.2008. Do karty vložen lístek: PLATBA-ANO a zaplatil jsem 30 Kč. Je to v pořádku? Bez prohlídky jako vždy - nechává se vše na operatérovi. Budu platit na ortopedii a znovu při všech kontrolách tam i tam??Lékař se odvolal na jakousi konzultaci.
61
Platit či neplatit
Pluháčková
- Mail
- 11.01.2008, 12:44:00
Dotaz: Tatínek přijde do ordinace se soupisem léků, které maminka bere stabilně ( je nemohoucí ). Doktor v zastoupení sestřičky mu tyto léky napíše na recept a požaduje po tatínkovi poplatek za vydání receptu s léky pro maminku. Je tento poplatek oprávněný?
62
Poplatek za vystavení receptu
Tomáš Halada
- WWW
- 11.01.2008, 14:45:33
[61] Jisté je, že žádný poplatek za vystavení receptu zaveden nebyl. Podle toho co píšete ani nedojde k vyšetření, regulační poplatek za provedení vyšetření tedy také nepřipadá v úvahu. Na druhou stranu ministerstvo o takovémhle vystavování receptů moc nechtělo slyšet....
Samotného by mě zajímalo, jak v tomto dopadnete (něco podobného mě asi také čeká), budu rád za napsání. Nebojte se zeptat se na to lékaře.
63
poplatky v nemocnici
Brigita Janouskova
- Mail
- 11.01.2008, 22:53:24
Dobry vecer,muj manzel je hospitalizovan od 22.12.2007.Slysela jsem,ze je osvobozen od poplatku,jedna se mi od 1.1.2008 zda musi zaplatit za pobyt dekuji
64
platby??
Blanka Čirková
- Mail
- 12.01.2008, 10:35:43
Opravdu nevím,jaký bude pořádek v placení poplatků u dr.
Jsem samoživitelka,beru sociální,tak i moje obě děti.Osvobozena od poplatků za TV a radio,co s tím?
Budeme platit u lékařů???
Může mi někdo poradit??Děkuji.B.
66
re
Standa
- Mail
- 13.01.2008, 20:47:10
V minulém roce jsem byl objednán na Tot.endoprotézu ale nevešel jsem se už do termínu tak to na mě vychází až letos vztahují se také tyto poplatky na mne?
67
Poplatky za antikoncepci
- 13.01.2008, 21:03:53
Ráda bych věděla jaké máte zkušenosti s placením za recept antikoncepce. Dočetla jsem se,že pokud si pacient hradí léky sám, 30 Kč za recept neplatí.Dost mě překvapilo, když sestřička za předepsání receptu požadovala 50 Kč.
68
limit 5000
Irča
- 13.01.2008, 21:55:03
Pokud nebudu vyžadovat daňový doklad na platbu 30 Kč u lékaře, je pravděpodobné, že nebude započten do limitu 5000 Kč, neboť lékař ho nemusí přiznat?
69
poplatky u lékaře
Irča
- 13.01.2008, 22:02:20
Všude se píše, že za aplikaci vakcíny u alergologa se neplatí./ mimochodem po dobu několika měsíců se píchá vakcína každý týden./Lékař tvrdí pravý opak. Prý se jedná o špatný výklad zákona ze strany novinářů.
Kde je pravda?
70
Re: Poplatky za antikoncepci
Tomáš Halada
- WWW
- 13.01.2008, 23:20:14
[67] Proboha a za co? Nebo jen tak od boku vystřelila "50,-" a dala jste jí to? Za vyšetření je poplatek 30,- korun, o padesáti slyším poprvé...
71
Re: Poplatek za injekci
Tomáš Halada
- WWW
- 13.01.2008, 23:22:23
[69] Ne, za samotné píchnutí injekce se regulační poplatek skutečně neplatí. Platí se pouze v případě, že zároveň bylo provedeno vyšetření lékařem. V materiálech ministerstva zdravotnictví je toto velmi jasně dáno.
72
Poplatky zdravotnictví
quint
- Mail
- 14.01.2008, 10:07:25
souhlasit lze s poplatky ve státních (státem placených) zdravotnických zařízeních když už chce stát ušetřit... Proč ale stát zvýhodnňuje zákonem určité skupiny podnikatelů (soukromí lékaři a lékárnicí)? Jak k tomu přijdou ostatní podnikaltelé, kteří zákonem, žádné paušály od svých zákazníků zajištěné nemají? Proč mám zvyšovat životní úroveň už tak slušně prosperujícího soukromého lékaře? Např. obvoďáík nemá a nepotřebuje žádné špiškové přístroje a přesto mám přispívat. On to nevyužije v můj prospěch, ale pouze ve svůj...
73
kdyz na to nemam
pulec
- Mail
- 14.01.2008, 12:07:32
ja napracaku,manzel pouze castecny duchod,nas mesicni prijem 6500 kc,poradte jak mame platit poplatky
74
Re: kdyz na to nemam
Tomáš Halada
- WWW
- 14.01.2008, 12:59:31
[73] Požádat o potvrzení, že jste v hmotné nouzi, a pak regulační poplatky platit nemusíte.
75
Dodatek k dotazu "Platit či neplatit"
Pluháčková
- Mail
- 14.01.2008, 16:07:35
Našla jsem na internetu vyjádření lékaře k tomu to problému. Zde jeho vysvětlení:
Pokud podáte sestře lístek, že chcete napsat lék, nemělo by se nic platit.Na druhou stranu - lékař by měl vystavit recept na základě klinického vyšetření. Jedná-li se však o lék, který berete dlouhodobě ( např. na vysoký tlak ), lze jej obecně předepsat na 3 měsíce.
76
Smazané komentáře
Tomáš Halada
- WWW
- 14.01.2008, 18:32:41
Přátelé, komentáře se stejnými dotazy, které byly již dříve položeny a zodpovězeny, nebo které jsou vysvětleny přímo v článku, byly (a nadále budou) v zájmu zachování přehlednosti smazány.
77
preventivní prohlídky
Jana
- 14.01.2008, 21:09:08
Na dveřích ordinací jsem se dočetla,že preventivní prohlídka se nezpoplatňuje až ta druhá v pořadí.Mám tomu rozumět,že si z nás dělají blázny?Když preventivní prohlídka u zubaře či ginekologa je jen jedna ročně.Proč bych měla chodit dobrovolně na další?Mají na to právo?
79
kontrola u lékaře
Gudernová Eva
- Mail
- 15.01.2008, 11:35:06
Byla jsem na operaci s kýlou.Nyní chodím na kontrolu do nemocnice a pak hned k obvodnímu lékaři,musím platit poplatky jak v nemocnici tak i u obvodního lékaře,který mi napíše jen kdy mám přijít na kontrolu?
Aj eště dotaz-platí se i LPK?
80
URAZ
PEPA
- Mail
- 15.01.2008, 12:48:42
MĚL JSEM URAZ PRSTU OŠETŘEN ZAŠIT PLATBA 30KC PŘI KAŽDÉM PŘEVAZU 30KC JE TO NORMÁLNÍ
81
Poplatky u lékaře za kontroly, převazy
Tomáš Halada
- WWW
- 15.01.2008, 16:31:39
[79] [80] - Regulační poplatek u lékaře nebo v nemocnici zaplatíte pouze v případě, že lékař provede klinické vyšetření. Pokud by skutečně jen napsal, kdy máte přijít na kontrolu, nebo sestra sundala jeden obvaz a dala jiný, na to žádný poplatek neexistuje. Stejné je to s předepsáním léku, pokud by to nebylo spojeno s žádným kontrolním vyšetřením.
82
ne-dobrovolní dárci
Wáclav
- Mail
- 15.01.2008, 19:30:51
Možná by bylo dobré,aby všichni dobrovolní dárci krve přestali být dobrovolní a začali také vybírat poplatek-třeba 5000 Kč/litr.Nebo třeba nedarovat krev do té doby,dokud od nich budou lékaři požadovat poplatky ve zdravotnictví !!
83
Poplatky těhotných
Petra
- Mail
- 16.01.2008, 12:44:21
Dobrý den,
musí platit i těhotné?
Děkuji.
84
antikoncepce
HanaG
- Mail
- 18.01.2008, 15:40:07
Chtěla jsem si nechat napsat antikoncepci, bylo mi řečeno,že to bude stát u pana Dr. 125Kč,.Když ale přijdu na preventivní prohlídku a nechám si napsat antikoncepci, nebudu prý platit nic.Je to takhle v pořádku?
85
Re: antikoncepce
Tomáš Halada
- WWW
- 18.01.2008, 16:43:54
O poplatku 125 Kč slyším poprvé.
86
injekce
juanito
- 18.01.2008, 16:55:28
Chci se zeptat, když bratr byl na injekci a doktorka se ho ptala jen jestli má potíže a jak se daří. na injekci chodí pravidelně na alergologii, zda je povinnen platit.
87
zlomená ruka
Mirka
- Mail
- 18.01.2008, 17:34:22
Dobrý den,
mám jeden dotaz.Dcera si zlomila ruku.Za 2 dny si nás pan doktor pozval na kontrolu s tím že se to dosádruje.Když jsme k němu přišli jen se na tu ruku podíval a řekl že prsty jsou ještě nateklé a že se to dosádrovávat nebude a že máme přijít zase za 2 dny. Poplatek ale samozřejmě chtěl. Chci se tedy zeptat jestli za každou takovou návštěvu musím poplatek platit.Děkuji Pozn.: osobní vzkazy směřujte POUZE na můj e-mail, děkuji
88
Re: injekce, zlomená ruka
Tomáš Halada
- WWW
- 19.01.2008, 17:56:03
[86] [87] Poplatky se platí POUZE při VYŠETŘENÍ. Neplatí se za samotné píchnutí injekce, napsání receptu, vytrhnutí zubu, převázání ruky, atd... Platí se pouze v případě, že je to spojené s vyšetřením (vyšetření plus píchnutí injekce, vyšetřebí plus vytrhnutí zubu, atd).
Záleží tedy, jestli popisované "jen se podíval" nebo "ptala na potíže" je vyšetření - podle mě není. Pak bych se neváhal doktora zeptat, co tedy jako vyšetření počítal.
89
dotaz
marta
- Mail
- 19.01.2008, 19:43:18
Mám dotaz,musí lékař vystavit doklad o zaplacení poplatku? Děkuji
90
Re: doklad za poplatek
Tomáš Halada
- WWW
- 19.01.2008, 22:21:25
[89] Podle pokynů ministerstva lékař nemusí automaticky vystavit doklad o zaplacení poplatku. Dostaneteho ho, pokud si o něj řeknete. Jinak ne, a není to pochybení lékaře.
91
gynekologie-lékárna
petrakadava
- Mail
- 20.01.2008, 18:07:48
mám jen dotaz ani ne tak komentář k článkům.Chtěla bych vědět zda bylo správně po mě požadovat poplatek 30kč v lékarně za napsaný recept na antikoncepci,kterou si stejně hradím celou sama a bez receptu mi jí neprodají.Hodně se o tom mluvilo,že ne,ale z jistotou to nevím.
92
Re: poplatky za recept
Tomáš Halada
- WWW
- 20.01.2008, 18:17:27
[91] Poplatek jste platit zřejmě neměla, cituji z informací ministerstva:
"Poplatek v lékárně se nehradí při vydávání léků předepsaných na recept, avšak nehrazených z veřejného zdravotního pojištění (například antikoncepce), nebo pokud lékař na receptu vyznačí hradí pacient"
Více informací viz. příručka ministerstva:
http://blog.halada.info...rstva.php
93
raději ne
- Mail
- 24.01.2008, 22:44:10
Každý pacient musí jít napřed k sestře,tam zaplatit 30Kč, pak zpět do čekárny a až poté k lékařce. Na dotaz, proč mám platit předem, když nevím zda budu vyšetřena, sestra odpověděla : už jen za to, že překročíte práh k doktorce - jde te tam, ne?
Je to správné?
94
Re: raději ne
Tomáš Halada
- WWW
- 25.01.2008, 09:12:22
[93] Odpověď sestry je bohužel naprosto zcestná, poplatek se vztahuje k provedení vyšetření.
Na druhou stranu, pokud si lékař nebo zdravotnické zařízení určí platbu předem (recepce, automat, sestra), je to v pořádku a měli byste tak postupovat. S možností vrácení poplatku při jeho nevyužití by podle mě měli počítat.
95
Kontrola u lékaře
Lada
- 25.01.2008, 15:09:25
Dobrý den.Jsem po operaci a při každé navštěvě svého ob.lékaře, kde mu jen donesu zprávu od neurologa on ji přečte a založí musím zap.30 kč. Když jsem se dovolila zeptat, jestli za doneseni zp.platit? Bylo mi řečeno, že i to, když se na mě podívá pohledem a objedná na příště je vyšetření.Děkuji
96
Re: Kontrola u lékaře
Tomáš Halada
- WWW
- 25.01.2008, 15:35:43
[95] "když se na mě podívá pohledem a objedná na příště je vyšetření" - no to podle mě rozhodně není...
97
kontrola u lékaře
Mirka
- Mail
- 26.01.2008, 17:38:25
Dobrý den chtěla jsem se zeptat jsem po operaci kolena a každý tyden chodim k ortopedovi na kontroly kde samozřelmně platím 30kč.Ale můj praktický lékař my vystavil neschopenku ,protože ortoped neschopenku nevystavuje.Vyžaduje abych ho také každý týden navštívila a chce po mě taky 30kč.má na to také nárok děkuji Mirka
98
Re: kontrola u lékaře
Tomáš Halada
- WWW
- 26.01.2008, 18:06:17
[97] Pokud Vás praktický lékař zároveň vyšetří, má na to nárok. Pokud by "dokázal" vystavit neschopenku jen na základě zprávy od ortopeda, tedy bez vyšetření, mělo by to být bez poplatku.
99
Petra
- 27.01.2008, 08:40:34
Dobrý den,
chci se zeptat.Už rok platím 50kč za píchnutí nadstandartního očkování pro děti(mino jiné i klíštovku).Od nového roku se poplatky zvedaji na 100kč.Když jsem se ptala,ostaní jinde dosud neplatili.Prosím o upřesnění.Děkuji
100
Poplatek za konzultaci
Jana
- 27.01.2008, 10:23:43
Když jsem navštěvovala ambulantní odd. gynekologie od ledna jsem platila za vyšetření 30Kč - v pořádku. Při poslední návštěvě jsem s lékařem jen konzultovala a domluvila si termín operace. Vůbec mne nevyšetřoval a konzultace trvala asi 5minut. Sestřička mne nekompromisně požádala o kupón na 30 kč. Mám právo v takovém případě sestře oponovat? Kupon ji nedat? Děkuji.
101
dotaz na polatek
Miroslav Milfait
- Mail
- 27.01.2008, 10:46:32
Když mě bolí záda a při první návštěvě mě doktor určí opichy zad -denně 5 x za sebou. Musím platit poplatek u doktora za každý opich -když ho provádí doktor.Ptám se proto ,neboť kolegyně minulí týden platila dohromady šest poplatků za pět opichů plus první vyšetření.
102
Opakované dotazy k poplatkům
Tomáš Halada
- WWW
- 31.01.2008, 14:00:33
Přátelé, protože se množí dotazy, které již byly zodpovězeny v tomto článku nebo dvou dalších zodpovězeny, nebudu tu tyhle opakované komentáře nechávat. Vřele doporučuji pročíst článek tento, dále článek
Platby u lékaře - příručka ministerstva
http://blog.halada.info...rstva.php
a
Poplatky u zubaře
http://blog.halada.info...ubare.php
- věřím, že v nich najdete většinu odpovědí na své otázky.
103
Poplatky u lékaře-OTEVŘENÝ DOPIS,ODPOVĚĎ
Petr.GROBAUER
- Mail
- WWW
- 02.02.2008, 20:37:08
Každý pacient s onkologickou nemocí má možnost navštívit stránky www.zrnkostesti.info.V rubrice -AKTUALITY-je názorná odpověď příslušných pracovníků Ministerstva zdravotnictví na otevřený dopis.Dále mám náhodou nové informace,že je ve vyhlášce z roku 1997-DISPENZÁRNÍ PÉČE U ONKOLOGICKÝCH PACIENTŮ-napsáno že poplatky za kontroly se neplatí.Zatim jsem se ale s tuto vyhlášku nenašel,proto prosím jestli někdo ví,jak se k této vyhlášce dostat ,ať podá informace.Toto bude zajímat širokou veřejnost.
Spozdravem Mnoho zdraví:předseda sdružení-ZRNKO ŠTĚSTÍ-
GROBAUER Petr
104
Bedrich Sykora
- Mail
- 08.02.2008, 10:42:59
Mám pracovní neschopnost.Při první navštěvě jsem zaplatil poplatek 30 Kč.Dnes jsem byl na kontrole a lékař ode mě požadoval znovu poplatek 30 Kč a upozornil mě že při další navštěve budu paltit znuvu.Podotýkám jsem stále v pracovní neschopnosti.Děkuji za odpovědˇ.Sýkora
105
Omluvenka
Monika
- Mail
- 14.02.2008, 07:13:07
Chtěla bych se zeptat... Když si jdu jen pro omluvenku k obvodnímu lékaři, budu platit poplatek 30 Kč?
106
Poplatky jsou při vyšetření
Tomáš Halada
- WWW
- 14.02.2008, 10:07:21
[104] - pokud lékař provede vyšetření, má nárok na regulační poplatek. Nevím, jak to srozumitelněji napsat.
107
Poplatek při omluvence
Tomáš Halada
- WWW
- 14.02.2008, 10:13:24
[105] Podle mě mohou nastat dvě situace:
1) Jdeš si po nemoci pro omluvenku, nemoc už je proběhlá, jsi uzdravená a po kontrolách. Jde jen o napsání omluvenky. Tady by poplatek být neměl.
2) Jdeš po nemoci na poslední kontrolu, a zároveň nechat si napsat omluvenku. Tzn. na vyšetření, za které poplatek je.
108
poplatky v těhotenství
Hanka
- Mail
- 14.02.2008, 11:48:26
Jsem těhotná a potřebovala jsem razítko do TP od své praktické lékařky. Myslela jsem si, že jako těhotá při jedné návštěvě u PL platit poplatek nemusím, ale sestřička jej po mě vyžadovala. Měla na to nárok? Děkuji
109
Re: poplatky v těhotenství
Tomáš Halada
- WWW
- 14.02.2008, 12:06:52
[108] Bez vyšetření na to nárok zřejmě neměla.
110
poplatek na neurologii
Skorvánková Věra
- Mail
- 25.02.2008, 21:01:06
Dobrý den!
Mám syna,který dočasně nyní bydlí v Praze a již půl roku pracuje v počítačové firmě.Trvalé bydliště má v Třinci.
Jelikož ho již delší dobu trápily bolesti hlavy,zajel si dnes na Prahu 7 k neurologovi.Jelikož neměl doporučení od praktického lékaře bylo mu řečeno,že za konzultaci a odblokování krční páteře musí zaplatit 550 kč.Byla mu nabídnuta další možnost a to zaplatit celoroční kartu za 1220 kč.Jelikož neví,zda ještě nebude muset docházet dál na neurologii zaplatil kartu za oněch 1220 kč.
Důkladně jsem prostudovala Návod na použití českého zdravotnictví v roce 2008,ale at jsem hledala jak jsem hledala,tak jsem žádné takové poplatky nenašla,ptám se proto,zda je možné požadovat 550 kč za vyšetření a odblokování,prosím,budte tak laskaví a odpovězte mi.
Děkuji předem
Skorvánková Věra
111
Re: poplatek na neurologii
Tomáš Halada
- WWW
- 25.02.2008, 21:49:30
[110] Tohle přece nemá nic společného s regulačními poplatky. Pokud je systémem hrazená péče specialisty podmíněna doporučením praktického lékaře (což obvykle bývá) a dotyčný ho nemá, má možnost zaplatit si u specialisty léčbu na vlastní náklady, dle jeho ceníku. Tohle zavedení regulačních poplatků nijak neovlivnilo a bylo to takhle vždycky.
112
Poplatky za dětské lázně
Karel
- Mail
- 05.03.2008, 23:31:40
Jsem z Lázní Kynžvart, Lázně mají po zavedení poplatku 60 Kč vážné problémi s nedostatkem dětí.Nevím jaký mají poplatky smysl u dětí.(Jedině ten že se tu místo dětí budou léčit němečtí turisté.)Není to zanedbatelná částka děti jsou u nás min. 30 dní.
113
přechod k jinému lékaři
Lucka
- Mail
- 17.03.2008, 19:44:47
Dobrý den,chtěla bych přejít k jinému ošetřujicímu lékaři a nevím co mám proto udělat a zda to něco stojí,nebo stačí si vyzvednout kartu a předat ji jinému předem dohodnutému lékaři.Děkuji
114
způsobilost k řízení auta
Lerak
- Mail
- 18.03.2008, 10:38:57
-poplatek za EKG-30 kč
-poplatek u očního lékaře-3O kč
poplatek u prakt.lékeře-30 kč
-popllatek za vystavení způsobilosti 2OOkč
Vše jsem zaplatil.Je to tak správné?Na shora uvedená vyšetření jsem byl poslán mým prakt.lékařem.
115
Poplatek na pohotovosti
Robert
- Mail
- 21.03.2008, 10:36:43
Byl jsem na pohotovosti po 17 hodině s akutním infartem myokardu,kde jsem byl ošetřen a pak převezen na fakultní nemocnici ,kde jsem byl operován(setm)a hospitalizován po dvou dnech jsem byl převezen do nemocnice v mém bydlišti.Za 14 dní mi přišel šek na zaplacení 90 Kč regulačního poplatku.I když jsem po pohotovost budu hopitalisován se poplatek neplatí,tak jsem to přečetl,ale oni mi říkají ,že jsem by hospitalizován v jiné nemocnici se poplatek musí platit tak jsem z toho celý pryč.Prosím o vysdvětlení.
116
ochranné léčby+regulační poplatky
ˇBroňa
- Mail
- 28.03.2008, 10:40:46
Proč pacienti ochranného léčení neplatí regulační poplatek? Našemu ministerstvu zřejmě uniklo, že ochranné léčby jsou i ambulantní formou. Tedy například pacient bude z léčení propuštěn, bude muset docházet do ambulance, chodí pravidelně do zaměstnání, příp. pobírá důchod. Proč si nemůže zaplatit regulační poplatek u lékaře, který se vůbec netýká jeho ochranného léčení? (Např. zubní, chirurgie apod.) Chápala bych, kdyby se vyjmutí z povinnosti hradit regulační poplatky týkalo pouze výkonu ochranného léčení ústavního na příslušném odborném pracovišti nebo v příslušné ambulanci (sexuolog, psychiatr).
117
gynekologie
Martina
- Mail
- 30.03.2008, 22:15:56
Dost se tu resila antikoncepce a nesmyslne poplatky za ni, tak jeste pridam svoji zkusenost. Me antikoncepci vydali pouze po vysetreni, kde me zvazili a zmerili tlak, pry, ze je antikoncepce lek jako kazdy jiny a tak se kvuli tomu musi vysetrovat. Pochopitelne za 30kc. No jiste, ale merenim tlaku a vazenim prochazim pri prevenci, takze je to jen jasny zpusob, jak nahrabat. Nemam nic proti tomu, kdyz chce nekdo vydelat, ale ze u toho ze me dela blbce...
118
poplatek na pohotovosti
Naušová Jitka
- Mail
- 15.04.2008, 13:47:56
Dobrý den,
z důvodu poleptání obličeje a oka hydroxidem sodným ve večerních hodinách,po poskytnutí vlastní první pomoci, jsem se dostavila na LSPP do místní městské polikliniky, kde mi byla poskytnuta odborná pomoc a poté byla lékařkou LSPP přivolána sanita, která mne odvezla na oční kliniku do krajského města, kde jsem byla hospitalizována. Před odjezdem sanity mi byl vystaven účet na 163,-Kč (regulační poplatek 90,-Kč, poplatek za recept 30,-Kč, O-Septonex 2,-Kč a Opthal 41,-Kč). Postupovala lékařka v tomto případě dle zákona?
S přátelským pozdravem Jitka.
119
Re: přechod k jinému lékaři
Tomáš Halada
- WWW
- 18.04.2008, 02:24:07
[113] Poplatek dle ceníku vybraného nového lékaře? Tohle nemá s regulačními poplatky nic společného, tuším.
120
Re: Poplatek za způsobilost k řízení auta
Tomáš Halada
- WWW
- 18.04.2008, 02:25:59
[114] Poplatek za vyšetření 30 Kč, to je jasné, no a jestli má lékař v ceníku za tuto prohlídku 200,- tak je to jako když jdete vědomně nechat se ostříhat ke kadeřníkovi za cenu, za kterou to prostě poskytuje.
121
Poplatek za vypsaní nemocenské
pavel
- 22.04.2008, 00:22:28
Po úraze a ošetření na chirurgii v nemocnici mi moje dr.vypsala nemocenský lístek za půl minuty a 30Kč.Kdo má vypisovat nemocenskou?
122
Poplatek za vypsaní nemocenské
Tomáš Halada
- WWW
- 23.04.2008, 12:05:36
[121] Není přece otázka, kdo ji má vypisovat, ale zda se za to má platit. Žádný poplatek za vypsání nemocenské ale zaveden nebyl. Viz výše a další články.
123
Informace mezi lékaři
Zdeněk Winkler
- 14.05.2008, 13:48:37
Na povinné prohlídce v nemocnici v rámci pracovních kontrol pracovníků v riziku si lékař vyžádal od praktického lékaře informaci o zdravotním stavu. Jednalo se v podstatě o vyplnění krátkého dotazníku, v mém případě s tím mohl být lékař hotov za 3 minuty i s podpisem a razítkem (stačilo proškrtat pár kolonek). Za tuto "službu" jsem zaplatil 100 Kč. Domnívám se, že praktický lékař neměl na poplatek vůbec nárok.
124
S poplatky nesouhlasím.
Roman Heřman
- Mail
- 29.05.2008, 14:25:16
Dobrý den, :-)
já s poplatky u lékaře nesouhlasím, a to i po těsném rozhodnutí Ústavního soudu v jejich prospěch (a v prospěch vlády). A to z důvodu, že ve skutečnosti regulační nejsou, regulují i toho, který k lékaři půjde třeba několikrát do roka, a na pozvání či s vážnou nemocí, a navíc, všichni lidé nemají vysoký příjem a není žádná ochrana pro ty, kteří s poplatky mají problém.Já jsem invalidní důchodce, důchod zcela během měsíce vyčerpám (není vysoký), a srovnávat poplatek a návštěvu u lékaře např. s poplatkem na parkovišti či na WC (což se v médiích objevuje) je směšné, a i pro to, že zdravotnictví se hradí celkově hlavně z pojištění. Každý si může zaplatit např. zubaře, ale také nejspíš nezemře, když tam nepůjde. Já raději k lékařům chodit nebudu, a ponechám si tak ten invalidní důchod (zdravotní stav se asi sám nezlepší). Problém není těch 30,- Kč, ale stav zdravotnictví, který se tím určitě nezmění ve prospěch pacienta - poplatek a podobné jistě nestačí a samotní zdravotníci se tím nezmění. Zdravotnictví by mě mělo změnit, ale více rozumě a spravedlivě. Myslím, že ČR není zase tak chudá, aby se nemohla postarat o své občany.
Přeji všem dobré zdraví. Jde o můj názor.
Roman Heřman
125
Poplatek za CéTéčko a mag.rezonanci.
Přichystalová M.
- Mail
- 10.06.2008, 10:28:35
Jestli to chápu dobře,tak za výše uvedené neplatím.(CT a MR)Děkuji.
126
petr
- Mail
- 23.06.2008, 22:09:08
platí se u lékaře za vyšetření na řidický průkaz,, jako myslím potvrzení o způsobilosti řidiče??? je to opravdu 300Kč??? odpovězte na mail,, díky moooc
127
Poplatek za prohlídku na řidičák
Tomáš Halada
- WWW
- 30.07.2008, 11:24:34
[126] Tenhle úkon pokud vím není hrazený pojišťovnou, takže se platí podle ceníku lékaře. Ten teoreticky každý lékař může mít jiný, ale kolem těch 200-400 to tuším obvykle bývá.
128
obvaz
neplecha
- Mail
- 13.08.2008, 19:50:20
při dnešní kontrole na chirurg. amb.jsem musel zaplatit za elast. obinadlo.Jednalo se o převaz řezné rány, po 4předcházející dny jsem vystačil s prubanem.Je to možné?
129
hepatitida
Monika
- Mail
- 17.08.2008, 11:59:13
Onemocněla jsem hepatitidou typu A.Moje rodina je tím pádem v karanténě.Zajímalo by mě, jestli musíme platit poplatky při každé kontrolní návštěvě u lékaře.Děkuji za odpověď
130
5000
zdenka
- Mail
- 18.08.2008, 13:16:57
Dobrý den,prosím Vás jak je to s limitem 5000,-.Manžel je velice vážne nemocný,je již dlouho v nemocnici a ještě hodně dlouho bude.Já jsem také v částečném invalidním důchodu.Když zaplatím nájem a poplatky v nemocnici,nezbyde mi už vůbec nic.Děkuji Vám za odpověd',s pozdravem Porschová.
131
Úraz
Milan Kníž
- Mail
- 21.08.2008, 10:43:29
Chtěl bych vědět jak je to s platbou u lékaře při úraze.Mám sešívaný palec a chodím na převazy,tahání štychů,a pod. na které jsem zván.Platí se pokaždé 30kč,nebo je to jako jeden úkon a platí se jen poprvé?
Děkuji za odpověď.M.K.
132
Platba za pohotovost........?
Anna
- Mail
- 26.08.2008, 18:22:43
Dobrý den,taky mám problém,dcera byla na pohotovosti,musela zaplatit poplatek 90kč/ikydž byla hospitalizovaná/a v polkadně kdyz jsem šla zaplatit pobyt mi sdělili,že prý se to musí platit.Jelikož jí posílali na různé vyšetření než rozhodli na jaké oddělení jí uloží.Nakonec jí uložili na interním odděleni,má zdvojenou ledvinu.
133
poplatky při rehabilitaci
Janečková
- Mail
- 10.09.2008, 08:53:24
Dobrý den.
Dcera byla po úraze na operaci s oběma předloktími. Následně jí ošetřující lékař předepsal dlouhotrvající rehabilitaci dvakrát týdně. Je povinna platit pokaždé poplatek 30 Kč?
Děkuji předem za odpověď.
134
dotaz
Josef Mahovský
- Mail
- 08.10.2008, 18:20:33
Lékař mi ošetřil ucho a nyní jsem pozván na kontrolu. Platím dalších 30 Kč? Děkuji za odpověď.
135
Dotaz
Darina
- Mail
- 23.10.2008, 14:13:43
Chodila jsem ze 6letou dcerou na kožní kde ji vypalovaly bradavici a pak na prohlídky a na každé navštěvě jsem musela platit 30kč.Mě nešlo o těch 30 korun ale bylo mi divné proč musím pokaždé platit když to byla jen kontrola i když pani doktorka byla moc šikovná,Chtěla jsem se tedy zeptat,bylo to tak správně?Moc děkuji za odpověd
136
Jsou i jiné poplatky
Sandra
- Mail
- 30.10.2008, 21:06:38
Moje mamka šla na gynekologii pro napsání receptu na antikoncepci,proběhlo měření tlaku a paní doktorka jí řekl,že by se měla objednat na cytologii.Toto vše proběhlo v pořádku a pak paní doktorka řiká ,,a u sestřičky zaplatíte 50Kč", nechápu proč? Na vysvětlení sestřička řekla,,platí te 50Kč,protože Vás paní doktorka nevyšetřila,kdyby Vás vyšetřila tak pak by jste platila 30Kč.A bylo hotovo.Samozdřejmě v lekárně zaplatila poplatek za recept 30Kč Tak jsem docela z toho vedle a už nevím co tedy se platí.Měla jsem za to, že jsou poplatky 30.60,90Kč.Můžete mi to objasnit, třeba je vše vpořádku a já to jen blbě pochopila a jestli ne tak kde je možnost podání stížnosti na toto chování lékaře.Děkuji
137
rady a dotaz
katerina
- Mail
- 02.11.2008, 20:27:31
Zdravím všechny diskutující a děkuji za možnost přidat se.
S poplatky souhlasím ale i nesouhlasím. Jak autor článku napsal, pokud poplatky zkrátí čekání u lékaře, budu tomu ráda. Pokud ale člověk má dlouhodobé zdravotní problémy a stále při každé kontrole platí dokola 30kc je to směšné a na uvážení lékaře pokud poplatek vyžaduje (setkala jsem se s oběma případy !) Chtěla bych tedy smeknout před doktory, kteří znají zdr.stav svého pacienta a nemelou jak kávový mlýnek o 30kč (tak trochu opět směšné) k zaplacení za ošetření.
Zdravotnictví by nemělo být podnikání.
- z mé zkušenosti
rehabilitace -poplatek za procedůry neplatím, za kontrolu/prohlídku a předepsání dalších procedůr u lékaře poplatek platím
- gynekolog - za předepsání moje pani (MuDr. Bláhová, Praha) POPLATEK 30KČ ZA PŘEDEPSÁNÍ ANTIKONCEPCE NEVYBÍRÁ ! ale bohužel myslím, že záleží na doktorce, jak ona/on určí....
- nyní chodím na převazi popáleniny a za každou návštěvu jsem platila
doufám, že jsem poradila a věřím ve správné chování pacientů ale i lékařů
přeji hezký den, katerina
-
138
soukromí lékaři poplatky
Olga
- Mail
- 13.11.2008, 10:56:38
Hned v úvodu píšete: Na soukromé služby se regulační poplatky nevztahují. Ze státního zdravotnictví to jsou: atd.
ovšem zubní lékař i praktický jsou soukromí lékaři nejsou státní a přesto se u nich platí
139
jirsou
- Mail
- 29.11.2008, 06:34:18
byl jsem se synem u doktora pro výsledky odborného vyšetření (magn.rezonance),ty nám přečetl.shrnutí,že je vše v pořádku.pro jistotu (možná vlastní) zacvičil se synovou hlavou (což udělal již při minulé návštěvě.při odchodu po nás chtěla sestra poplatek,potvrzení nám nedala.
takže:
1.Pokud lékař chce aby bylo vyšetření, tak je vyšetření (i když možná zbytečné)
2.jestliže si nás lékař pozve (na kontrolu,výsledek vyšetření atd.), tak už to nemůže být moje zneužívání zdravotnictví, takže regulační poplatek v tomto případě podle mě nemá smysl
3.nevím jak se "registrují" zaplacené poplatky - když není výdajový doklad,není zápis v pokladní knize, to spíš vypadá na nezdaněný příjem.
4.30,-Kč nejsou velké peníze ale když se to sečte za měsíc tak to může být pěkné přilepšení.
140
platit? Jo nebo jo?
Iva
- Mail
- 09.12.2008, 12:44:24
Lékař mě vyšetřil, napsal neschopenku a předepsal 10 injekcí, na které ač mám mít naprostý klid, musím docházet.Pozval mě na určitý termín na kontrolu. 30,- Kč
Za aplikaci každé injekce mám platit nebo ne?
Přitížilo se mi, šel jsem na kontrolu mimo určený termín. 30,- Kč
Patom na kontrolu v původně určeném termínu. 30,- Kč
Opakovaně mi bylo hůř - kontrola mimo termín. 30,- Kč
Teď mám určen nový termín kontroly lékařem. Budu platit - jo nebo jo???
Vše v jedné neschopnosti.
Je to tak správně?
Kdo to ví, odpoví.
Díky moc.
141
pohotovost 90,- poplatek za převaz
Alena
- Mail
- 26.12.2008, 22:53:38
jsem po operačním zákroku na nose a musím každý druhý den na převaz, tudíž i ve svátek, pokaždé platím 90,-Kč pol. za ošetření jako na pohotovosti i když jsem objednaná ošetř. lékařem, je to vpořádku?
142
antikoncepce
alena J.
- 20.01.2009, 16:29:35
má právo po mě vybírat gynekolog 50kč za napsání antikoncepce?v čekárně má napsané toto vyjádření:Vážená paní doktorko,k Vašemu níže uvedenému dotazu,který se týká předpisu antikoncepce.Sděluji:Jako lékařka nemůžete zdravotní pojišťovně v případě,že si jen pacientka příjde pro recept.Vykázat ani minimální kontakt lékaře s pacientem,protože nejde o péči hrazenou z věřejného zdravotního pojištění.Nikde ale není řečeno,že nemůžete vybírat x kč za napsání receptu.Je o stejné,jako když vystavujete potvrzení pro komerční pojišťovnu v souvislosti s úrazem,nebo praktický lékař pro vydání zbrojního pasu apod.Jako podklad pro vybírání takových poplatků byste ale měla mít ceník úkonů,které se nehradí z prostředků veřejného pojištění.Dále tam má ceduli:Na základě výkladu MZdČR od 6.6.2008.Návštěva lékaře v souvislosti s předepsání hormonální antikocepce 50kč (bez regulečního poplatku)Je to oprávnění tuto částku vybírat?Děkuji za odpověď
143
5000
Jana
- Mail
- 28.01.2009, 22:33:16
Prosím Vás, můžete mi odpovědět, zda je dlouhodobá hospitalizace započítána do 5000 limitu? děkuji Jana
144
Platit za převaz???
Jaroslava
- 29.01.2009, 16:51:00
Dobrý den.Chtěla bych se zeptat zda je možné když docházím denně na převaz abych pokaždé platila 30kč?
145
omluvenly
Dana
- Mail
- 02.02.2009, 22:09:18
Dobrý den, chci se zeptat. Moje dcera má problém s nohou. Chodíme na kontroly k dětské doktorce i k ortopedovy. Poplatky po nás chtějí, ale když po nich chci razítko do žákovské, tak to jim prý zakazuje vyhláška(chtěla bych vědět jaká). Přitom např. u zubaře poplatky neplatí a s razítekm nemají problém vůbec žádný.
146
30-Kč poplatek
Renata
- Mail
- 10.02.2009, 16:00:33
Dobrý den,chci se zeptat byla jsem u obvodní lékařky s problémem ,kde jsem uhradila 30_Kč.
A ta mě poslala k více lekařům aby zjistili diagnozu.Jsem povinná platit každy ambulanci platit poplatek.DĚKUJI za odpověd
147
antikoncepce
Gabka
- Mail
- 03.03.2009, 10:53:35
Dobrý den.Chci se zeptat,jestli může gynekolog vybírat poplatek 30kč,když jdu jen pro recept na který čekám v čekárně?Chodím na pravidelné prohlídky 2x do roka a teď bych měla platit i za každý recept mimo prohlídku?Není to už trochu moc?Děkuji za odpověď.
148
dotaz
R.stsnislavišín
- Mail
- 06.03.2009, 14:35:30
můj zubař mi vrtal zub,udělal vložku na umrtvení nervu,a pozval mě na další ošetření.Při první m úkonu jsem zaplatil 30KČ. Musím zaplatit i při dalším úkonu? Nebo so platí jen jednou,při konečném uzdravení zubu?
149
převaz
Sychrovská Alena
- Mail
- 11.03.2009, 21:53:08
po operaci srdce-nutný převaz téměř denně hnisající rány na noze- je nutné platit každou návštěvu u lékaře? - sestra udělá převaz, dr." zkoukne"
děkuji
150
potvrzení pro pracocovní uřad
matocha miroslav
- Mail
- 22.03.2009, 15:24:26
23.2.2008 mě obv.lekařka uznala prace schopným po 181 dnech PN za učasti pos. lekaře že jsem a zdravý a tuto práci mohu vykonávat. Dne 24.2.2008 mne při preventívní kontrole lekař napsal že tuto praci nemohu vykonávat a v práci mě propustily.N a pracovním uřadu chtěli po obvodní lékařce co mohu vykonávat.Tato lekařka,která mě uznala zdravým,mi napsala omezení a chtěla za potvrzení pro ÚP 50 Kč.Prosím o vaší radu Děkuji Matocha
151
VSTUPNÍ PROHLÍDKY
HANKA
- 05.04.2009, 21:25:22
CHCI JÍT NA VSTUPNÍ PROHLÍDKU DO PRÁCE A NIKDE NEMŮŽU SEHNAT KOLIK BUDU PLATIT.MOC DÍKY ZA ODPOVED´.HANKA
152
Andrea Haldovská
- Mail
- 16.04.2009, 11:19:04
Dobrý den chtěla bych se zeptat jsem dárce krve a vyčetla jsem v novinách,že dárci neplatí poplatky u lékaře. Děkuji za odpověd Haldovská
153
Nejsem poradna ani stěžovatelna...
Tomáš Halada
- WWW
- 16.04.2009, 13:47:57
Přátelé, děkuji za Vaše reakce, nicméně nejsem poradna.
Na některé otázky je jednoduchá odpověď: REGULAČNÍ POPLATEK SE HRADÍ ZA TAKOVOU NÁVŠTĚVU LÉKAŘE, KTERÁ JE SPOJENA S VYŠETŘENÍM.
154
od lékaře k lékaři
Helena Dvořáková
- Mail
- 10.05.2009, 17:51:43
již rok mě bolí ramena.jeden ortoped mě pošle druhému ortopedovi,doporučí vyšetření krve u obvodního lékaře,zase zpět k ortopedovi - musím pořád platit 30,- Kč za stejnou diagnozu?
155
poplatky
Vamberský
- Mail
- 13.05.2009, 09:35:24
Jaká částka se platí lékaří za vystaveni lékařského vyšetření pro řidičský průkaz.
Děkuji Vamberský
156
Dotaz poplatek
Gábina
- Mail
- 15.05.2009, 19:43:55
Dobrý den,mám dotaz ohledně poplatků u praktického lékaře při kontrole.Jsem od ledna na nemocenské jelikož jsem měla mozkovou mrtvici a každých čtrnáct dní chodím na kontrolu k praktické lékařce která mi pokaždé účtuje 30kč poplatek.Ptala jsem se lékařky zda to musím pokaždé platit a ta mi zdělila že se svojí diagnózou ano.Není mi to zcela jasné.Předem děkuji za odpověď.
157
dotaz na poplatek
Ilona
- Mail
- 27.05.2009, 20:50:18
Dobrý den,mám dotaz ohledně poplatku u prakt.lékaře. Podniková lékařka mi doporučila vyšetření krve skrze štítnou žlázu. Naštívila jsem proto prakt. lékařku a nechala si odebrat krev. Za dva dny jsem si zavolala jak výsledky dopadly. Po telefonu mě bylo zděleno že budu muset jít k odbornému vyšetření a mám si přijít pro doporučení. Přišla jsem si tedy k prakt. lékařce pro doporučení a tam jsem zaplatila poplatek 30,-Kč a tentýž den jsem šla i odborné lékařce a ta mě vyšetřila vzala krev k vyšetření a zaplatila jsem poplatek 30,-Kč, to je v pořádku. Co mě však znepokojilo je, že jsem platila poplatek u své prakt. lékařky. Mohli by jste mi prosim vás poradit / výsledky zdělené po tel. jsou zdarma a odběr krve také. Děkuji za odpověď Ilona
158
dotaz
Markéta
- 11.06.2009, 21:50:48
Dobrý den,ráda bych věděla zda-li mám platit i po každé návštěvě při výkonu(MT)na rehbilitaci?Děkuji Na shledanou M
159
Dotaz
Marie
- Mail
- 28.06.2009, 21:31:04
Byla jsem na chirurgickem zakroku kde mam par stehu.Platí se taky poplatek za vytahnutí stehu.Děkuji. M.
160
martin
- 06.07.2009, 21:53:47
Do jakeho limitu CZK se plati za pobyt v nemocnici?děkuji přdeme za odpověd
161
Jana
- Mail
- 06.08.2009, 23:30:08
Kolik se platí u lékaře za vystavení zdravotního průkazu? D.
162
Guláš
Pavel
- Mail
- 17.09.2009, 11:36:59
Posudková lékařka mě poslala k praktickému lékaři (u něj jsem reg. popl.platit nemusel) k posouzení mého zdravotního stavu (invalidní důchod)a ten si vyžádal zprávy od odborných lékařů.Tyto zprávy mi všude vytiskli (v rámci pravidelných prohlídek)automaticky, pouze na diabetologii mně tvrdili, že mi vycházejí nadmíru vstříc, protože by si mě měli pozvat až za týden a napsali mi to až následující den (8.min.), chtěli však za to dalších 30Kč."za napsání zprávy". Je to správné? Neměli by tisknout vždy zprávu pro praktického lékaře, který má vše koordinovat tak,aby nedocházelo např. k vzájemnému ovlivňování léků?Děkuji za odpověď.
163
nechápu
Simona
- 12.10.2009, 09:37:44
Nechci zneužívat zdravotnictví, ale když jsem se objednávala na ortopedii, tak jsem musela mít doporučení od obvodního lékaře, který mne nevyšetřoval, ale stejně chtěl 30,- za vypsání doporučení.Takže 2x30,-kč.
Nezneužívá tedy zdravotní péči spíše ten ortoped?
A nechápu, když u zubaře za trhání zubů při objednané(druhá po preventivní)návštěvě neplatíte, ale na chirurgii jdete 5x na převaz s jednou rukou a platíte vždy.
O kolik více práce lékař na chirurgii udělá? Nebo to je, že zubař "bere" (zuby) jako v té české komedii?
164
Hrmová
- Mail
- 08.11.2009, 09:50:33
Dobrý den, kolik se platí za lékařskou prohlídku řidiče v 60ti letech věku ? a kdy bude muset na další kontrolu ? Díky
165
Hrmová
- Mail
- 08.11.2009, 10:02:14
Dobrý den, kolik se platí za lékařskou prohlídku řidiče v 60ti letech věku ? a kdy bude muset na další kontrolu ? Díky
166
antikoncepce
Hanka
- Mail
- 12.12.2009, 13:28:37
Zajimalo by me jak to je s poplatkem za predpis na antikoncepci. Myslim ze nejsem jedina koho prekvapilo, ze za jen napsani receptu po me chtela sestra 50 Kc. Za co? Za inkoust v tiskarne? U soukromeho lekare bych nad tim moc nedumala, ale u statiho? A jak je mozne ze kdyz mi jde pro anti mama, tak po nic nechteji? O 30, 60 a 90 vim ale o 50Kc, jk je to tedy? Pripadam si v teto zemi jak blbec co ho sdiraji z kuze zaziva
167
Hyenismus!!!!
Franta
- 07.01.2010, 00:40:19
Výběr poplatků u lékaře je hyenismus nejvyššího kalibru!Vemte tužku a papír,doktor dostává za každého zaregistrovaného pacienta měsíčně cca 45Kč, t.j. ročně t.j. ročně 540Kč. Každý lékař má registrovaných minimálně 1000 pocientů, což představuje ročně minimální sumu 540000Kč.Tuto sumu dostane aniž by některého pacienta v roce viděl! Doktor dostává od pojišťovny proplaceno 45min. za vyšetření na chřipku, což představuje 850Kč, atd.. Kdyby dělníci měli normy jak lékař, tak to nejlacinější auto dude stát minimálně 4miliony. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy je z ordinace cítit vůně kávy a ozývá se z ordinace chichi,chi chacha apod.. U gynekologa jsem za celý den zaznamenal jen 5 pacientek. Všechnu tuto zhovadilost ministerstva musí zaplatit i děti, mládež a důchodci, kteří nejsou vůbec výdělečně činní.
168
Kdy 90 kč?
- Mail
- 29.01.2010, 10:54:44
Zastupování.
Na ordinaci naší zubní lékařky visí asi toto: "Nebudu ordinovat, déle než měsíc a půl. Akutní případy ošetří dr.xxxxxx, u ní zaplatíte 90 kč (i když tam půjdu v její normální ordinační době, ráno jako bolestivý případ). Mají na to právo? Předpokládám že jinde mě nevezmou. Byl jsem nedávno u zastupující obvodní lékařky a chěla jenom 30 kč. Já přece nemůžu za to že moje zubní lékařka nebude ordinovat. Není to vydírání? Děkuji.
169
kožní
Jana
- 18.02.2010, 09:05:21
Dobrý den,zajímalo by mě jestli má právo lékařka na kožním vybírat poplatek 30 kč když žádám jen recept pro svého syna 11 let bez jakéhokoliv vyšetření.Děkuji.
170
Re: kožní
Tomáš Halada
- WWW
- 18.02.2010, 18:26:12
Poplatek je spojen s provedením vyšetření, takže bez něj by účtován být neměl. Na druhou stranu, recept by bez vyšetření asi ani neměl být vydán...
171
můj názor
já
- 27.02.2010, 08:44:52
Škoda slov...jaký názvy se nevymyslí,jen aby člověk cáloval jako vzteklej...jakoby doktoři měli málo a my na rozdávání.Tohle je tak neprůhledný že i starosta Kocourkova by nad tím vrtěl hlavou.Ty kecy okolo,to je jen psychologický nátlak aby lidi platili nenažrancům.Mě taky nikdo nedá nic za mojí vykonanou práci,jen prostě mzdu a vyfič.A to že si lékaři nechávají poplatky,to je další zlodějna.Klidně si mě smažte,aby náhodou mi někdo nedal za pravdu!:-))
172
poplatek 50,- ?
Iveta
- Mail
- 05.03.2010, 20:18:50
Šla jsem k doktorce, aby mi vypsala recept na antikoncepci, vůbec mě nevyšetřila, jenom mi napsala recept a poslala mě do pokladny zaplatit 50,- za vypsání receptu... není poplatek jenom 30,- ?
173
poplatek
Lucka
- Mail
- 17.03.2010, 13:27:21
Šla jsem k praktickému lékaři se domluvit kdy můžu přijít na předoperační vyšetření. Doktorka mi jen řekla datum kdy mám přijít a musela jsem zaplatit 30,- a nechápu za co když mě nevyšetřila, jen mi řekla kdy mám přijít. A jednou jsem tam šla, že mám rozestup břišních svalů po porodu. Paní doktorka mi napsala doporučeni a jinak mě nevyšetřila a zaplatila jsem 30,-. Myslela jsem, že se má platit jen za vyšetření. Jsem na mateřské a jsem s dcerou sama, tak nemám peníze, abych platila při každé návštěvě u lékaře a ještě v lékárně.
174
Doplnění a souhlas k názoru č. 171
- 20.03.2010, 20:47:45
Nikdy jsem se nad poplatkem nezamýšlel, protože jsem chodil k lékaři asi 3-4x za rok, takže mě poplatek a další poplatek v lékárně celkem 120,-Kč moc nezajímal. Až po provedeném řezu na zádech se dvěma stehy a délkou operace do 20minut nastalo velké překvapení: 3x týdně na kontrolu s přelepením, strávený čas do 5ti minut a 3x týdně 30,-Kč bez jakéhokoliv dokladu v čistých bez daně , dále x 12 stejných pacientů jako já, a hned je 360,-Kč čistých
samozřejmě bez daně, dále jen 3 pracovní hodiny a jen čtyři dny v týdnu je za pár pracovních hodin cca 17000,-Kč bokem a k tomu namyšlené účty pojišťovně a konečnou cifru najednou neumím spočítat, ale ta se na 80000,- určitě nezastaví. Jen tak dál!!!
Nejsem tak chudý , aby mě toto zrujnovalo, ale vadí mě tato prasečina. Čím víc ukradneš, tím jsi váženější v tomto kocourkově. Josef
175
Zákon
- 20.03.2010, 21:22:32
Vždy a všude se mluví o Zákonu o poplatcích, nikde se neuvádí jeho číslo a už vůbec ho nikdo nenajde v žádné čekárně u jakéhokoliv lékaře. Tento zmiňovaný zákon by měl být vyvěšen v každé čekárně, zvýrazněn tučným a dostatečně velkým písmem s výtažkem za co přesně musí otravující pacient zmiňovaný poplatek zaplatit. Takto bych si představoval řečičky o právním státě
a samozřejmostí by měl být daňový doklad, tak jako ve Slovenské republice a všude jinde dostanu doklad i na zápalky i když ho výslovně odmítám. Ale v kocourkově je jen jedna zásada, čert vždy se.. na velkou kupu. Zdraví vás skromný důchodce.
176
Zákon
- 20.03.2010, 21:27:03
Vždy a všude se mluví o Zákonu o poplatcích, nikde se neuvádí jeho číslo a už vůbec ho nikdo nenajde v žádné čekárně u jakéhokoliv lékaře. Tento zmiňovaný zákon by měl být vyvěšen v každé čekárně, zvýrazněn tučným a dostatečně velkým písmem s výtažkem za co přesně musí otravující pacient zmiňovaný poplatek zaplatit. Takto bych si představoval řečičky o právním státě
a samozřejmostí by měl být daňový doklad, tak jako ve Slovenské republice a všude jinde dostanu doklad i na zápalky i když ho výslovně odmítám. Ale v kocourkově je jen jedna zásada, čert vždy se.. na velkou kupu. Zdraví vás skromný důchodce.
177
proč ještě regulační poplatek ?
Štill
- Mail
- 12.04.2010, 22:48:53
Jako řidič musím dle zákona v určitých intervalech absolvovat vyšetření u očního a také obvodního lékaře. V obou případech zaplatím dost vysoký poplatek za potvrzení.
Proč mám v obou případech platit ještě regulační poplatek 30,-kč ? Jaká regulace, když mě k návštěvám nutí zákon ?
178
jiřinka
- Mail
- 29.05.2010, 11:57:00
Mám prosbu,
od prosince l. r. marodím 4x týdne jsem po každé u jiného lékaře a pořád jen platím poplatky 30,, Kč. Mám nemocenskou 6980.- měsíčně, jsem rozvedená a studující dceru na vysoké škole. Po zaplacení všeho mi zbývá pár korun na přežití. Na sociální dávky nemáme nárok, protože přeshuji pár korun životní minimum. Sestřičky vybírají poplatky už automaticky když se zeptám za co platím, tak mi řekne buďte ráda, že platíte, že máte kam chodit. Najdu někde seznam lékařských výkonů, kde se poplatky platí a kdy se poplatky neplatí? Děkuji a přeji hezký dny
179
Svobodná volba lékaře
Miloš Bobčík
- Mail
- 26.06.2010, 07:25:42
Regulační poplatky považuji za za výhodu tam, kde mi umožňují svobodnou volbu lékaře, to je u ambulantních specialistů (nahrazují doporučení obvoďáka). Pokud na nějaký výkon doporučení mít musím, přejmenoval bych poplatky na "spoluúčast".
globe overall. Accepting all major credible
progressivally increase your money. Play the slots for your chance